Treść przetargu:
Zamieszczanie og?oszenia: obowi?zkowe.
Og?oszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJ?CY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urz?d Gminy w Micha?owie , Micha?ów 115, 28-411 Micha?ów, woj. ?wi?tokrzyskie, tel. 041 3565243, faks 041 3565244.
- Adres strony internetowej zamawiaj?cego: www.michalow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJ?CEGO: Administracja samorz?dowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKRE?LENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiaj?cego: ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY MICHA?ÓW.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: us?ugi.
II.1.4) Okre?lenie przedmiotu oraz wielko?ci lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odzysk lub unieszkodliwienie odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci zamieszka?ych i niezamieszka?ych w tym zak?adów pracy, punktów handlowych i us?ugowych, szkó? i przedszkoli, urz?du, cmentarzy po?o?onych na terenie Gminy Micha?ów w sposób zapewniaj?cy osi?gni?cie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u?ycia i odzysku innymi metodami oraz organicznie masy odpadów komunalnych ulegaj?cych biodegradacji przekazywanych do sk?adowania zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 wrze?nia 1996 r. o utrzymaniu czysto?ci i porz?dku w gminach Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm. oraz aktualnie obowi?zuj?cymi aktami wykonawczymi do powy?szej ustawy, w okresie od 01.01.2015 r. do 31.12.2016 r. Zakres obejmuje tak?e prowadzenie szczegó?owej dokumentacji zwi?zanej z realizacj? przedmiotowego ?wiadczenia. 1. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1)odbieranie odpadów komunalnych niesegregowanych zmieszanych; 2)odbieranie odpadów zbieranych selektywnie, w tym; a)makulatury papieru i tektury, b)szk?a, c)tworzyw sztucznych i opakowa? wielomateria?owych, d)metalu, e)ulegaj?cych biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegaj?cych biodegradacji oraz odpadów zielonych, f)wielkogabarytowych i zu?ytych opon, g)odpadów niebezpiecznych chemikalia oddzielnie zgromadzonych przez mieszka?ców gminy m.in. niewykorzystane farby, lakiery, kleje, ?ywice, rozpuszczalniki, kwasy, alkalia oraz opakowania po tych ?rodkach, ?rodki ochrony ro?lin pestycydy, insektycydy, herbicydy oraz opakowania po tych ?rodkach, zu?yte smary i przepracowane oleje, przeterminowane i niewykorzystane lekarstwa, zu?yte baterie, w tym alkaiczne, inne odpady, w tym: zu?yte lampy fluorescencyjne, opakowania po aerozolach itp. od wszystkich w?a?cicieli nieruchomo?ci zamieszka?ych i niezamieszka?ych na terenie Gminy Micha?ów, zgodnie z wykazem nieruchomo?ci. obj?tych przedmiotowym zamówieniem, który Zamawiaj?cy przeka?e Wykonawcy po zawarciu umowy. W trakcie realizacji umowy wykaz b?dzie na bie??co aktualizowany przez Zamawiaj?cego i Wykonawc?. 3) Odbiór ka?dej zebranej przez w?a?ciciela nieruchomo?ci ilo?ci ww. odpadów komunalnych z pojemników/worków na odpady komunalne, o pojemno?ci i w kolorystyce okre?lonej w obowi?zuj?cym Regulaminie utrzymania czysto?ci i porz?dku na terenie gminy Micha?ów, zwanym w dalszej cz??ci regulaminem stanowi?cym za??cznik nr 1 do SIWZ, z cz?stotliwo?ci? okre?lon? w tym regulaminie oraz w uchwale stanowi?cej za??cznik nr 2 do SIWZ dotycz?cej szczegó?owego sposobu i zakresu ?wiadczenia us?ug w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci i zagospodarowania tych odpadów. Wykonawca zobowi?zany jest odebra? wszystkie odpady zgromadzone w pojemnikach/workach, jak i odpady pozostawione obok pojemników, a tak?e odpady wysypane z pojemników w trakcie ich opró?niania, wywiane lub wyrzucone przez osoby trzecie np. w wyniku aktów wandalizmu i zwierz?ta. 4 Odbiór na indywidualne zg?oszenie w?a?ciciela nieruchomo?ci odpadów budowlano - remontowych i rozbiórkowych odpowiadaj?cych kryteriom okre?lonym w uchwale stanowi?cej za??cznik Nr 3 do SIWZ dotycz?cej dodatkowych us?ug w ?wiadczonych przez gmin? w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci i zagospodarowania tych odpadów, do pojemnika podstawionego przez Wykonawc? . 5 Wyposa?enie punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Micha?ów, zwanego w dalszej cz??ci PSZOK w urz?dzenia do selektywnego gromadzenia odpadów kontenery/pojemniki oraz odbiór i zagospodarowanie tych odpadów. 6) Przeprowadzenie 1 raz w roku zbiórki obwo?nej tzw. wystawka odpadów nast?puj?cych frakcji: - meble i inne wielkogabarytowe, - zu?yte opony. 7 Prowadzenie sprawozdawczo?ci oraz dokumentacji zwi?zanej z dzia?alno?ci? obj?t? zamówieniem w okresie realizacji umowy. 8 Zamawiaj?cy wymaga, aby Wykonawca w trakcie wykonywania us?ugi obj?tej zamówieniem przekazywa? równie? w?a?cicielom nieruchomo?ci materia?y informacyjne i edukacyjne dotycz?ce m.in. zasad selektywnej zbiórki odpadów oraz harmonogramy odbioru odpadów. Wa?ne ! Przedmiot zamówienia nie obejmuje odbioru i zagospodarowania odpadów elektrycznych i elektronicznych. 1.1. Przewidywana ilo?? wytworzonych odpadów komunalnych, któr? trzeba b?dzie odebra? i zagospodarowa? - 300 Mg/rok. - Szacowana ilo?? odpadów komunalnych zebranych selektywnie ok. 60 % 1.2. Ilo?? wytworzonych odpadów nale?y traktowa? jako dane orientacyjne. Zosta?y one podane w celu sporz?dzenia oferty. Faktyczne ilo?ci odpadów mog? nie pokrywa? si? z podanymi przez Zamawiaj?cego. Z tytu?u zwi?kszenia ilo?ci wywo?onych odpadów Zamawiaj?cy nie b?dzie ponosi? dodatkowych kosztów. 1.3. Rozliczenie ?wiadczonych us?ug wywozu odpadów komunalnych nast?powa? b?dzie (wed?ug ustalonej miesi?cznej kwoty rycza?towej odbioru odpadów z terenu Gminy Micha?ów), raz w miesi?cu, po zako?czeniu miesi?ca za który wystawiona jest faktura, z terminem p?atno?ci do 30 dni od przed?o?enia faktury. 2. Do obowi?zków Wykonawcy w szczególno?ci nale?y: 2.1. ?wiadczenie us?ugi zgodnie z przepisami prawa tj. w szczególno?ci: 1 ustaw? z dnia 13 wrze?nia 1996 r. o utrzymaniu czysto?ci i porz?dku w gminach t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 z pó?n. zm. oraz aktami wykonawczymi, 2 ustaw? z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2013 r. poz. 21) oraz aktami wykonawczymi, 3 ustaw? z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony ?rodowiska t. j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1232 z pó?n. zm. oraz aktami wykonawczymi, 4 ustaw? z dnia z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych t. j. Dz. U. 2014 r., poz. 1182 z pó?n. zm., 5 Uchwa?? Rady Gminy Micha?ów w sprawie regulaminu utrzymania czysto?ci i porz?dku na terenie gminy Micha?ów i innymi uchwa?ami dotycz?cymi gospodarki odpadami. 2.2. Osi?ganie poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego u?ycia i odzysku innymi metodami niektórych frakcji odpadów komunalnych oraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegaj?cych biodegradacji przekazywanych do sk?adowania, zgodnie z przepisami ustawy o utrzymaniu czysto?ci i porz?dku w gminach oraz zapisami Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa ?wi?tokrzyskiego. 2.3. Prowadzenie dokumentacji zwi?zanej z dzia?alno?ci? obj?t? zamówieniem. 3. W zakresie sprawozdawczo?ci oraz dokumentacji zwi?zanej z dzia?alno?ci? obj?t? zamówieniem w okresie realizacji umowy. 3.1. Wykonawca zobowi?zany jest do przekazywania Zamawiaj?cemu przez ca?y okres trwania umowy, sprawozda? kwartalnych sporz?dzonych zgodnie z art. 9n ust. 1-3 ustawy z dnia 13 wrze?nia 1996 r. o utrzymaniu czysto?ci i porz?dku w gminach t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1399 ze zm. oraz zgodnie z Rozporz?dzeniem Ministra ?rodowiska z dnia 15 maja 2012 r. w sprawie wzorów sprawozda? o odebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczysto?ciach ciek?ych oraz realizacji zada? z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi Dz. U. z 2012 r., poz. 630, do ko?ca miesi?ca nast?puj?cego po kwartale, którego dotyczy. 3.2. Wykonawca zobowi?zany jest do prowadzenia przez ca?y okres trwania umowy ilo?ciowej i jako?ciowej ewidencji odpadów zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zmianami. 3.3. Wykonawca zobowi?zany jest do sporz?dzania przez ca?y okres trwania umowy dziennych raportów zawieraj?cych informacje o: a miejscu odbioru odpadów, b rodzaju i ca?kowitej dziennej ilo?ci odebranych odpadów komunalnych, c sposobie zagospodarowania odpadów ze wskazaniem instalacji, na któr? zosta?y przekazane, potwierdzone kartami przekazania odpadów zgodnie z Rozporz?dzeniem Ministra ?rodowiska z dnia 8 grudnia 2010 r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów Dz. U. z 2010 r., Nr 249, poz. 1673 wraz z wykazem posesji, które nie by?y zamieszczone we wcze?niejszym wykazie, a odebrano z nich odpady komunalne wraz ze wskazaniem ilo?ci i pojemno?ci pojemników z jakich odpady odebrano oraz wykaz posesji, od których zaprzestano odbiera? odpady komunalne; Dzienne raporty b?d? podstaw? do sporz?dzenia raportów miesi?cznych. Wykonawca na ??danie Zamawiaj?cego b?dzie zobowi?zany do przekazania raportów dziennych do wgl?du. 3.4. Wykonawca jest zobowi?zany przez ca?y okres trwania umowy do przekazywania Zamawiaj?cemu miesi?cznych raportów, o których mowa w punkcie 3.3. w terminie do 10 dnia miesi?ca nast?puj?cego po miesi?cu rozliczeniowym. Raport miesi?czny b?dzie podstaw? do wystawienia faktury za wykonan? us?ug?. 3.5. Wykonawca przed wykonaniem us?ugi odbioru odpadów z nieruchomo?ci zobowi?zany jest do przeprowadzenia kontroli wykonywania przez w?a?cicieli nieruchomo?ci obowi?zków w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych oraz niezw?ocznie, nie pó?niej jednak ni? w terminie 7 dni od dnia ustalenia naruszenia obowi?zków, przekazywanie Zamawiaj?cemu informacji o przypadkach niedope?nienia przez w?a?cicieli nieruchomo?ci w/w obowi?zku w szczególno?ci mieszaniu odpadów lub gromadzenia w pojemnikach nie odpowiadaj?cych warunkom okre?lonym w Regulaminie utrzymania czysto?ci i porz?dku na terenie Gminy Micha?ów. Informacja ta powinna zawiera?: a adres nieruchomo?ci, na której odpady s? gromadzone w sposób niezgodny z postanowieniami Regulaminu utrzymania czysto?ci i porz?dku na terenie Gminy Micha?ów i z?o?on? deklaracj?, b dat? ustalenia ww zdarzenia, c notatk? sporz?dzon? przez pracownika Wykonawcy, który stwierdzi? fakt niezgodnego post?powania z odpadami komunalnymi. Notatka powinna zawiera? dane pracownika Wykonawcy oraz powinna zosta? przez niego podpisana. W miar? mo?liwo?ci notatka powinna zosta? podpisana przez w?a?ciciela nieruchomo?ci, d dokumentacj? fotograficzn? potwierdzaj?c? fakt, ?e odpady gromadzone by?y w sposób niew?a?ciwy; zdj?cia musz? zosta? wykonane w taki sposób, aby nie budz?c w?tpliwo?ci pozwala?y na przypisanie pojemników do konkretnej nieruchomo?ci. 3.6. Wykonawca zobowi?zany jest do przekazania informacji o odebranych odpadach z PSZOK, w tym rodzaju i ilo?ci oraz sposobu zagospodarowania odpadów, wraz ze wskazaniem instalacji, do której zosta?y one przekazane; 4. W zakresie obs?ugi PSZOK Wykonawca jest zobowi?zany do: 1 wyposa?enia w okresie 7 dni od daty podpisania umowy PSZOK w urz?dzenia kontenery/pojemniki do selektywnego gromadzenia poni?szych rodzajów odpadów: a przeterminowane leki i chemikalia, b zu?yte baterie i akumulatory, c makulatury papieru i tektury, d szk?a, e tworzyw sztucznych i opakowa? wielomateria?owych, g ulegaj?cych biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegaj?cych biodegradacji oraz odpadów zielonych, h wielkogabarytowych i zu?ytych opon, i odpadów niebezpiecznych chemikalia 2 Odbiór odpadów z PSZOK w miar? potrzeby po uprzednim telefonicznym zg?oszeniu przez Zamawiaj?cego. Powy?sze powinno zosta? wykonane niezw?ocznie po otrzymaniu zg?oszenia, jednak nie pó?niej ni? w terminie 48 godzin od zg?oszenia. 5. W zakresie wymaga? dotycz?cych pojemników na odpady komunalne: 1 umo?liwienie w?a?cicielom nieruchomo?ci wynajmu, dzier?awy lub innej formy dysponowania pojemnikami do zbierania odpadów komunalnych i zaopatrywania ich. 2 zawarcia odr?bnej umowy poza przedmiotem niniejszego zamówienia z w?a?cicielami nieruchomo?ci, je?eli zg?osz? oni potrzeb? wynajmu, dzier?awy lub innej formy dysponowania pojemnikami, bez ponoszenia przez Gmin? z tego tytu?u ?adnych kosztów. 3 wykonawca winien zapewni? mo?liwo?? zaopatrywania w?a?cicieli nieruchomo?ci w worki o kolorystyce okre?lonej w obowi?zuj?cym regulaminie na odpady zbierane selektywnie tj. makulatur? papier i tektur?, szk?o, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateria?owe, metal, odpady ulegaj?ce biodegradacji w tym zielone, na pozosta?e odpady z sortowania oraz na odpady niesegregowane zmieszane poza przedmiotem niniejszego zamówienia na zasadach wy?ej okre?lonych. 4 Wykonawca powinien zapewni? w?a?cicielom nieruchomo?ci mo?liwo?? odp?atnego ?wiadczenia us?ug: mycia, dezynfekcji i dezynsekcji oraz napraw technicznych pojemników do zbierania odpadów. 6. W zakresie cz?stotliwo?ci i sposobu odbioru odpadów komunalnych: 1 Wykonawca b?dzie odbiera? poszczególne frakcje odpadów komunalnych z cz?stotliwo?ci? i w sposób zgodny z obowi?zuj?cym regulaminem za??cznik Nr 1 do SIWZ oraz zapisami uchwa?y za??cznik Nr 2 do SIWZ dotycz?cej szczegó?owego sposobu i zakresu ?wiadczenia us?ug w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci zamieszka?ych i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczon? przez w?a?ciciela nieruchomo?ci op?at? za gospodarowanie odpadami komunalnymi. 2 Wykonawca zobowi?zany b?dzie do odbioru odpadów komunalnych w ka?dej zebranej przez w?a?ciciela nieruchomo?ci ilo?ci, zgromadzonych w odpowiednich pojemnikach oraz workach. Wykonawca zobowi?zany b?dzie równie? do odbioru odpadów le??cych luzem obok zape?nionych pojemników oraz doprowadzenia do porz?dku terenów przyleg?ych, zanieczyszczonych wskutek przepe?nienia pojemników do gromadzenia odpadów. Obowi?zek ten winien by? realizowany niezw?ocznie po opró?nieniu pojemników. 3 Wykonawca zobowi?zany b?dzie do realizacji us?ugi równie? w przypadku kiedy dojazd do nieruchomo?ci b?dzie utrudniony, w szczególno?ci w przypadku z?ych warunków atmosferycznych, z powodu prowadzonych remontów dróg, objazdów itp. W takich przypadkach Wykonawcy nie przys?uguj? roszczenia z tytu?u wzrostu kosztów realizacji przedmiotu zamówienia. 4 Wykonawca zobowi?zany b?dzie do realizacji us?ugi równie? w przypadku kiedy dojazd do nieruchomo?ci b?dzie utrudniony, tzn. nieruchomo?ci b?d? oddalone od g?ównej drogi dojazdowej, brak drogi dojazdowej lub b?d? wyst?powa?y w?skie wjazdy, wysokie bramy itp. 5 Wykonawca b?dzie zobowi?zany do wykonania przedmiotu zamówienia r?cznie poprzez wytaczanie pojemników do pojazdu lub realizacji us?ugi pojazdami o niewielkich wymiarach umo?liwiaj?cymi odbiór odpadów z nieruchomo?ci o których mowa w punktach 5 oraz 6, do których dojazd b?dzie utrudniony. 6 Wykonawca b?dzie zobowi?zany do naprawy lub ponoszenia kosztów napraw szkód wyrz?dzonych podczas lub w zwi?zku z wykonywaniem us?ugi. Wykonawca b?dzie ponosi? pe?n? odpowiedzialno?? wobec Zamawiaj?cego i osób trzecich za szkody na mieniu lub zdrowiu osób trzecich, powsta?ych podczas lub w zwi?zku z realizacj? przedmiotu zamówienia. 7 Wykonawca zobowi?zany b?dzie do odbierania odpadów w sposób zapewniaj?cy utrzymanie odpowiedniego stanu sanitarnego, a w szczególno?ci do: zapobiegania wysypywaniu si? odpadów z pojemników i pojazdów w trakcie realizacji us?ugi wywozu, uporz?dkowania terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników w trakcie realizacji us?ugi odbioru. 8 Wykonawca b?dzie zobowi?zany do zabezpieczenia przewo?onych odpadów przed wysypaniem na drog?, a w przypadku wysypania Wykonawca b?dzie zobowi?zany do natychmiastowego uprz?tni?cia odpadów oraz skutków ich wysypania zabrudze?, plam, itd. 9 Wykonawc? obowi?zuje zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi. 10 Odbiór od w?a?cicieli nieruchomo?ci zamieszka?ych odpadów wielkogabarytowych i zu?ytych opon - 1 raz w roku. 11 Opró?nianie koszy ulicznych i z placów publicznych 2 razy w miesi?cu, 12 Odbiór i zagospodarowanie odpadów z cmentarzy 2 razy w miesi?cu. 7. W zakresie dotycz?cym harmonogramu wywozu odpadów komunalnych: 1 dokonywanie odbioru odpadów komunalnych sprzed posesji zgodnie z okre?lonym przez Wykonawc?, w porozumieniu z Zamawiaj?cym, harmonogramem, 2 przedstawienie przez Wykonawc? do zatwierdzenia Zamawiaj?cemu projektu harmonogramu, nie pó?niej ni? w ci?gu 7 dni od podpisania umowy. Wszelkie zmiany harmonogramu wymagaj? formy pisemnej, za wyj?tkiem zmian jednorazowych wynikaj?cych z nadzwyczajnych sytuacji, np. powód?, gwa?towne opady ?niegu, nieprzejezdna droga, dni ustawowo wolne. We wszystkich przypadkach zmiana harmonogramu nast?pi po, co najmniej telefonicznym, uzgodnieniu mi?dzy stronami. O nowym terminie wywozu odpadów Wykonawca poinformuje w?a?cicieli nieruchomo?ci. Zmiana harmonogramu nie stanowi zmiany umowy. Harmonogram powinien by? tak skonstruowany by odbiór by? regularny i powtarzalny, co u?atwi mieszka?com przygotowanie i wystawienie odpadów do odbioru. 3 Wykonawca jest zobowi?zany do dostarczenia 1 egzemplarza harmonogramu w wersji papierowej w formie kalendarza ka?demu w?a?cicielowi nieruchomo?ci zamieszka?ej i niezamieszka?ej, na której powstaj? odpady. 8. W zakresie transportu odpadów komunalnych: 1 zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od w?a?cicieli nieruchomo?ci, 2 zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzie? odbioru przypada w dzie? ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów s? pierwsze dwa dni robocze nast?puj?ce po dniu wolnym, 3 odbieranie, w wyj?tkowych sytuacjach, na zg?oszenie Zamawiaj?cego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, je?eli odpady te zostan? zebrane i zgromadzone na nieruchomo?ci w terminach innych ni? przewiduje termin ich odbioru, a zagra?a to bezpiecze?stwu ?ycia i zdrowia mieszka?ców, 4 zabezpieczenie przewo?onych odpadów przed wysypaniem na drog?. 9. W zakresie zagospodarowania odpadów: 1 przekazywanie odebranych od w?a?cicieli nieruchomo?ci niesegregowanych zmieszanych odpadów komunalnych, odpadów zielonych oraz pozosta?o?ci z sortowania odpadów komunalnych do odzysku lub unieszkodliwiania w Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów lub instalacji zast?pczej przewidzianej dla obs?ugi regionu, wymienionych jako takie w uchwale w sprawie wykonania Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa ?wi?tokrzyskiego 2012 - 2018 uchwa?a Nr XXI/361/12 Sejmiku Województwa ?wi?tokrzyskiego z dnia 28 czerwca 2012 r. w sprawie wykonania Planu Gospodarki Odpadami dla Województwa ?wi?tokrzyskiego; 2 przekazywanie odebranych od w?a?cicieli nieruchomo?ci selektywnie zebranych odpadów komunalnych do instalacji odzysku i unieszkodliwiania odpadów, zgodnie z hierarchi? post?powania z odpadami, o której mowa w art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach Dz.U. z 2013 r., poz. 21 lub samodzielnego ich zagospodarowania zgodnie z obowi?zuj?cymi przepisami. 10. Reklamacje: 1 Gmina przeka?e drog? e-mailow? Wykonawcy informacj? o otrzymanej od w?a?cicieli nieruchomo?ci reklamacji. Wykonawca ustosunkuje si? do niej w ci?gu 8 godzin roboczych od dnia otrzymania e-maila. 2 W przypadku zg?oszenia reklamacji do Wykonawcy, potraktuje on t? reklamacj? tak jakby zosta?a zg?oszona przez Gmin?. Wykonawca poinformuje Gmin? o ka?dej zg?oszonej do niego reklamacji. 3 Reklamacje niebudz?ce w?tpliwo?ci np. brak odbioru odpadów zgodnie z harmonogramem zostan? przez Wykonawc? natychmiast uwzgl?dnione, poprzez wykonanie us?ugi, bez wezwania Gminy. 11. Inne obowi?zki Wykonawcy: 1 wykonanie przedmiotu umowy w sposób fachowy, niepowoduj?cy niepotrzebnych przeszkód oraz ograniczaj?cy niedogodno?ci dla mieszka?ców gminy Micha?ów do niezb?dnego minimum, 2 zapewnienie, dla w?a?ciwej realizacji przedmiotu umowy, przez ca?y czas trwania umowy dostatecznej ilo?ci ?rodków technicznych, gwarantuj?cych terminowe i jako?ciowe wykonanie zakresu rzeczowego us?ugi, w ilo?ci co najmniej takiej, jak w z?o?onej w post?powaniu przetargowym ofercie, 3 porz?dkowanie terenu zanieczyszczonego odpadami i innymi zanieczyszczeniami wysypanymi z pojemników, kontenerów, worków i pojazdów w trakcie realizacji us?ugi wywozu, 4 gara?owanie pojazdów do realizacji przedmiotu zamówienia wy??cznie na terenie posiadanej bazy magazynowo - transportowej, 5 wyposa?enie w?asnych pracowników zajmuj?cych si? wywozem odpadów w odzie? ochronn? z widocznym logo firmy, 6 Wykonawca zobowi?zany jest do odbierania odpadów komunalnych niezale?nie od w?skich oraz nieutwardzonych i utrudnionych dojazdów do posesji. 7 ponoszenie pe?nej odpowiedzialno?ci za nale?yte wykonanie powierzonych czynno?ci zgodnie z obowi?zuj?cymi przepisami i normami, 8 okazanie na ??danie Zamawiaj?cego wszelkich dokumentów potwierdzaj?cych wykonywanie przedmiotu umowy zgodnie z okre?lonymi przez Zamawiaj?cego wymaganiami i przepisami prawa, 9 ponoszenie pe?nej odpowiedzialno?ci wobec Zamawiaj?cego i osób trzecich za szkody na mieniu i zdrowiu osób trzecich, powsta?e podczas i w zwi?zku z realizacj? przedmiotu umowy. Dane dotycz?ce Gminy Micha?ów, istotne z punktu widzenia zamówienia: powierzchnia: 112,21 km2, liczba mieszka?ców zamieszka?ych na terenie gminy: ok. 4 952 liczba so?ectw w gminie: 20 1. liczba wszystkich obs?ugiwanych nieruchomo?ci - 1 342 szt. w tym: a liczba nieruchomo?ci jednorodzinnych - 1267 szt. b liczba nieruchomo?ci wielorodzinnych bloków - 10 szt. c liczba nieruchomo?ci niezamieszka?ych na których powstaj? odpady liczba podmiotów gospodarczych - 65 w tym 3 cmentarze,.
II.1.6) Wspólny S?ownik Zamówie? (CPV): 90.51.10.00-2, 90.51.12.00-4, 90.51.31.00-7, 90.51.20.00-9, 90.53.30.00-2, 90.50.00.00-2.
II.1.7) Czy dopuszcza si? z?o?enie oferty cz??ciowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza si? z?o?enie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zako?czenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIA?U W POST?POWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPE?NIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania okre?lonej dzia?alno?ci lub czynno?ci, je?eli przepisy prawa nak?adaj? obowi?zek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spe?niania tego warunku
-
III.3.2) Wiedza i do?wiadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spe?niania tego warunku
-
Zamawiaj?cy uzna warunki wskazane w pkt 2 za spe?nione je?eli Wykonawca wyka?e, ?e: w okresie ostatnich 3 lat przed up?ywem terminu sk?adania ofert, a je?eli okres prowadzenia dzia?alno?ci jest krótszy - w tym okresie, nale?ycie wykona? co najmniej dwa zamówienia w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci wykonywane w sposób ci?g?y przez okres minimum 12 miesi?cy o masie ??cznej minimum 300 Mg z podaniem ich warto?ci, przedmiotu, dat wykonania i odbiorów oraz za??czonym dokumentem potwierdzaj?cym, ?e us?ugi te zosta?y wykonane nale?ycie, Ocena spe?niania powy?szego warunku zostanie dokonana wg formu?y: spe?nia - nie spe?nia, na podstawie z?o?onego przez Wykonawc? o?wiadczenia o spe?nianiu warunków udzia?u w post?powaniu oraz dokumentów okre?lonych w pkt. VI B.
-
III.3.3) Potencja? techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spe?niania tego warunku
-
dysponowania odpowiednim potencja?em technicznym, tj. dysponuj? lub b?d? dysponowali niezb?dnymi do wykonania zamówienia narz?dziami i urz?dzeniami okre?lonymi w rozporz?dzeniu Ministra ?rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó?owych wymaga? w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci (Dz.U. z 2013, poz.122) tj. co najmniej: a) dwa pojazdy przystosowane do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (?mieciarki), b) dwa pojazdy przystosowane do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych z pojemników oraz z worków. c) jeden pojazd o masie ca?kowitej do 3,5 tony przystosowany do odbioru odpadów z posesji o utrudnionym doje?dzie o szeroko?ci jezdni do 2,5 m. d) samochód ci??arowy przystosowany do odbioru odpadów wielkogabarytowych. Wszystkie ww. pojazdy musz? by? w dyspozycji Wykonawcy, winny by? trwale i czytelnie oznakowane (nazwa firmy, dane adresowe i numery telefonu), winny by? zarejestrowane, dopuszczone do ruchu, posiada? aktualne badania techniczne i ?wiadectwa dopuszczenia do ruchu. e) posiada lub b?dzie posiada? odpowiedni? do przedmiotu zamówienia baz? transportow? z zapleczem techniczno-biurowym, spe?niaj?c? wymagania przepisów budowlanych, sanitarnych i ochrony ?rodowiska. Baza ma zapewnia? mo?liwo?? gara?owania taboru samochodowego na jej terenie, a zaplecze techniczno-biurowe ma umo?liwia? codzienny kontakt Wykonawcy z przedstawicielem Zamawiaj?cego. Zamawiaj?cy uzna powy?szy warunek za spe?niony je?eli Wykonawca przedstawi wykaz wymaganego sprz?tu opisanego powy?ej i z?o?y o?wiadczenie o posiadaniu lub prawie do posiadania bazy transportowej z zapleczem techniczno-biurowym opisanej powy?ej. Ocena spe?niania powy?szego warunku zostanie dokonana wg formu?y: spe?nia - nie spe?nia, na podstawie z?o?onego przez Wykonawc? o?wiadczenia o spe?nianiu warunków udzia?u w post?powaniu oraz dokumentów okre?lonych w pkt. VI B,
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spe?niania tego warunku
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spe?niania tego warunku
III.4) INFORMACJA O O?WIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJ? DOSTARCZY? WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPE?NIANIA WARUNKÓW UDZIA?U W POST?POWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spe?niania przez wykonawc? warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz o?wiadczenia o spe?nianiu warunków udzia?u w post?powaniu nale?y przed?o?y?:
- potwierdzenie posiadania uprawnie? do wykonywania okre?lonej dzia?alno?ci lub czynno?ci, je?eli przepisy prawa nak?adaj? obowi?zek ich posiadania, w szczególno?ci koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku ?wiadcze? okresowych lub ci?g?ych równie? wykonywanych, g?ównych dostaw lub us?ug, w okresie ostatnich trzech lat przed up?ywem terminu sk?adania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu, a je?eli okres prowadzenia dzia?alno?ci jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich warto?ci, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub us?ugi zosta?y wykonane, oraz za??czeniem dowodów, czy zosta?y wykonane lub s? wykonywane nale?ycie;
- wykaz narz?dzi, wyposa?enia zak?adu i urz?dze? technicznych dost?pnych wykonawcy us?ug lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacj? o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, nale?y przed?o?y?:
- o?wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z w?a?ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia?alno?ci gospodarczej, je?eli odr?bne przepisy wymagaj? wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcze?niej ni? 6 miesi?cy przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
- aktualne za?wiadczenie w?a?ciwego naczelnika urz?du skarbowego potwierdzaj?ce, ?e wykonawca nie zalega z op?acaniem podatków, lub za?wiadczenie, ?e uzyska? przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz?o?enie na raty zaleg?ych p?atno?ci lub wstrzymanie w ca?o?ci wykonania decyzji w?a?ciwego organu - wystawione nie wcze?niej ni? 3 miesi?ce przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
- aktualne za?wiadczenie w?a?ciwego oddzia?u Zak?adu Ubezpiecze? Spo?ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo?ecznego potwierdzaj?ce, ?e wykonawca nie zalega z op?acaniem sk?adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo?eczne, lub potwierdzenie, ?e uzyska? przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz?o?enie na raty zaleg?ych p?atno?ci lub wstrzymanie w ca?o?ci wykonania decyzji w?a?ciwego organu - wystawione nie wcze?niej ni? 3 miesi?ce przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
- wykonawca powo?uj?cy si? przy wykazywaniu spe?niania warunków udzia?u w post?powaniu na zasoby innych podmiotów, które b?d? bra?y udzia? w realizacji cz??ci zamówienia, przedk?ada tak?e dokumenty dotycz?ce tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, okre?lonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Je?eli wykonawca ma siedzib? lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedk?ada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzib? lub miejsce zamieszkania potwierdzaj?cy, ?e:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie og?oszono upad?o?ci - wystawiony nie wcze?niej ni? 6 miesi?cy przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, op?at, sk?adek na ubezpieczenie spo?eczne i zdrowotne albo ?e uzyska? przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz?o?enie na raty zaleg?ych p?atno?ci lub wstrzymanie w ca?o?ci wykonania decyzji w?a?ciwego organu - wystawiony nie wcze?niej ni? 3 miesi?ce przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania si? o zamówienie - wystawiony nie wcze?niej ni? 6 miesi?cy przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
III.4.3.2)
- za?wiadczenie w?a?ciwego organu s?dowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotycz?, w zakresie okre?lonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcze?niej ni? 6 miesi?cy przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotycz?ce przynale?no?ci do tej samej grupy kapita?owej
- lista podmiotów nale??cych do tej samej grupy kapita?owej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, ?e nie nale?y do grupy kapita?owej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1 wype?niony formularz ofertowy wg wzoru okre?lonego w za?. nr 5 do SIWZ tylko w formie orygina?u, 2 pe?nomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy - je?eli zosta?o ustanowione b?d? do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegaj?cych si? o zamówienie przed?o?one w formie orygina?u lub kopii po?wiadczonej przez notariusza dotyczy równie? spó?ki cywilnej,
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najni?sza cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje si? istotne zmiany postanowie? zawartej umowy w stosunku do tre?ci oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowie? umowy oraz okre?lenie warunków zmian
Zamawiaj?cy dopuszcza zmian? umowy w formie aneksu, je?eli: a zajdzie potrzeba w sytuacji zmiany obowi?zuj?cych przepisów, je?eli zgodnie z nimi konieczne b?dzie dostosowanie tre?ci umowy do aktualnego stanu prawnego. Zmiana wymaga zg?oszenia w formie pisemnej w ci?gu 14 dni od powzi?cia informacji stanowi?cej podstaw? do wprowadzenia zmian. Inicjatorem tej zmiany mo?e by? zarówno Zamawiaj?cy jak i Wykonawca, b w sytuacji, kiedy nast?pi ustawowa zmiana stawki VAT. Inicjatorem tej zmiany mo?e by? Zamawiaj?cy lub Wykonawca. Zmiana wymaga zg?oszenia w formie pisemnej w ci?gu 14 dni od powzi?cia informacji stanowi?cej podstaw? do wprowadzenia zmian.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dost?pna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.archbip.michalow.pl Specyfikacj? istotnych warunków zamówienia mo?na uzyska? pod adresem: Urz?dzie Gminy w Micha?owie, 28 - 411 Micha?ów 115.
IV.4.4) Termin sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu lub ofert: 04.12.2014 godzina 10:00, miejsce: Urz?d Gminy w Micha?owie, Micha?ów 115, 28-411 Micha?ów, Pokój nr 1 - sekretariat Otwarcie ofert: Urz?d Gminy w Micha?owie, pokój nr 2 w dniu 04-12-2014 r. godz. 10:30.
IV.4.5) Termin zwi?zania ofert?: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu sk?adania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje si? uniewa?nienie post?powania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania ?rodków pochodz?cych z bud?etu Unii Europejskiej oraz niepodlegaj?cych zwrotowi ?rodków z pomocy udzielonej przez pa?stwa cz?onkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które mia?y by? przeznaczone na sfinansowanie ca?o?ci lub cz??ci zamówienia: nie
V.) Og?oszenie o zamówieniu zosta?o zamieszczone w Biuletynie Zamówie? Publicznych na portalu UZP 245817 - 2014 dnia 26.11.2014.
Pliki do pobrania:
1. SIWZ
2. Za??cznik nr 1 – Regulamin utrzymania czysto?ci i porz?dku na terenie gminy Micha?ów.
3. Za??cznik nr 2 – uchwa?a-Szczegó?owy sposób i zakres ?wiadczenia us?ug w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci i zagospodarowanie tych odpadów.
4. Za??cznik nr 3 – uchwa?a-us?ugi dodatkowe
5. Za??cznik nr 4 – Projekt umowy.
6. Za??cznik nr 5 – Formularz ofertowy.
7. Za??cznik nr 6 – O?wiadczenie o spe?nieniu warunków udzia?u w post?powaniu na podstawie art. 22 ustawy Pzp.
8. Za??cznik nr 7 – O?wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z post?powania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
9. Za??cznik nr 8 – Wykaz wykonanych/wykonywanych us?ug.
10. Za??cznik nr 9 – Wykaz narz?dzi.
11. Za??cznik nr 10 – O?wiadczenie o posiadaniu bazy transportowej spe?niaj?cej wymagania zgodnie z rozporz?dzeniem Ministra ?rodowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegó?owych wymaga? w zakresie odbierania odpadów komunalnych od w?a?cicieli nieruchomo?ci (Dz. U. z 2013 r.poz. 122).
12. Za??cznik nr 11 – O?wiadczenie dotycz?ce grupy kapita?owej.
13. Za??cznik nr 12 – Mapa sieci dróg na terenie gminy.
|