Treść przetargu:
OG?OSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM.
1.ZAMAWIAJ?CY
Gmina Micha?ów z siedzib? w Urz?dzie Gminy w Micha?owie, 28 – 411 Micha?ów 115, NIP 662-176-33-06, REGON 291010317, Tel.: (41)35 65 243, Fax.: (41) 35 65 244,e-mail: michalow@op.pl, www.michalow.pl
2. OKRE?LENIE TRYBU ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony na podstawie art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówie? Publicznych. Warto?? zamówienia nie przekracza kwoty okre?lonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy pzp.
3. STRONA INTERNETOWA, NA KTÓREJ ZAMIESZCZONA JEST SIWZ
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia na przedmiotowe zamówienie publiczne znajduj?ce si? na stronie internetowej Urz?du Gminy w Micha?owie. – www.michalow.pl
Okre?lenie zasobu uzyskania specyfikacji.
Cena za dokumentacje przetargow? okre?laj?c? opis istotnych warunków zamówienia wynosi 10 z? (netto) + VAT co stanowi kwot? 12,30 z?otych brutto. Mo?na j? odebra? osobi?cie w siedzibie Zamawiaj?cego pok. nr 4 lub drog? pocztow? na wniosek oferenta. Op?at? pocztow? ponosi oferent.
4. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
1. Wykonanie wielobran?owego projektu budowlano-wykonawczego na dobudow? sieci kanalizacji w Micha?owie. W zakres zamówienia wchodzi opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budow? oraz opracowanie kosztorysów.
Zakres opracowania:
- opracowanie kompletnego projektu budowlano-wykonawczego dla sieci kanalizacyjnej na d?ugo?ci ok. 10km
- przej?cia pod drogami na istniej?cej sieci kanalizacyjnej w ilo?ci ok. 30 szt.
2. Dokumentacja musi zawiera?:
1) map? do celów projektowych (podk?ad geodezyjno-wysoko?ciowy) w skali 1:500 i 1:1000 (w zale?no?ci od g?sto?ci zabudowy i uzbrojenia na terenie obj?tym dokumentacj?) dla terenu niezb?dnego do wykonania przedmiotu zamówienia oraz dla innych terenów, o ile prace projektowe i uzgodnienia wyka?? tak? potrzeb?. Zamawiaj?cemu nale?y przekaza? zeskanowan? map?: na p?ycie CD lub DVD w formacie TIFF – 1 egz., orygina? mapy – 1 egz.
2) plan orientacyjny w skali 1:10 000,
3) map? ewidencji gruntów w skali 1:5 000
4) koncepcj? przebiegu sieci kanalizacyjnej i lokalizacji przepompowni zaakceptowan? przez Zamawiaj?cego – 2 egz.
5) uzyskan? w imieniu Zamawiaj?cego decyzj? o ?rodowiskowych uwarunkowaniach dla przedsi?wzi?cia publicznego (ew. sporz?dzenie raportu oddzia?ywania na ?rodowisko),
6) uzyskan? w imieniu Zamawiaj?cego decyzj? o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
7) projekt budowlano-wykonawczy sieci kanalizacyjnej grawitacyjnej, t?ocznej i przykanalików – 6 egz.
8) projekt budowlano-wykonawczy przepompowni ?cieków wraz z zasilaniem energetycznym, monitoringiem przepompowni i w??czenia go do systemu (radiowego) a tak?e drogi dojazdowej do przepompowni oraz ogrodzenia przepompowni– 6 egz.
9) wszelkie wymagane uzgodnienia projektowe, pozwolenia, decyzje i inne niezb?dne opinie (w tym: uzyskanie warunków technicznych przy??czenia do sieci elektroenergetycznych, uzyskanie decyzji od poszczególnych zarz?dców dróg publicznych na umieszczenie w pasie drogowym urz?dzenia niezwi?zanego z drog?, uzgodnienie projektu budowlanego w Zespole Uzgadniania Dokumentacji Projektowej w Starostwie Powiatowym w Pi?czowie, uzyskanie pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków),
10) umowy cywilno-prawne zawarte z w?a?cicielami nieruchomo?ci w zakresie udost?pnienia nieruchomo?ci na cele budowy sieci, na podstawie których Wójt Gminy Micha?ów z?o?y o?wiadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomo?ci? na cele budowlane, zgodnie z art. 33 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo budowlane (tj.. Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623 ze zm.).
11) operat wodno-prawny wraz z uzyskaniem pozwolenia (je?eli wyst?pi taka potrzeba),
12) badania geologiczno – in?ynierskie oraz ustalenie geotechnicznych warunków posadowienia obiektów,
13) projekt budowlano-wykonawczy przy??czy doprowadzonych do ?ciany budynku wraz z zestawieniem wszystkich przy??czy z podaniem numeru dzia?ki, adresu, w?a?ciciela dzia?ki i d?ugo?ci przy??cza. Nale?y wykona? dokumentacj? dla przy??czy budynków istniej?cych, w trakcie budowy oraz innych dzia?ek wskazanych przez Zamawiaj?cego.
14) zatwierdzony projekt organizacji ruchu drogowego na czas wykonania robót – 4 egz.
15) projekt przebudowy lub zabezpieczenia koliduj?cej infrastruktury technicznej (w miar? wyst?pienia takiej potrzeby) – 3 egz.
16) projekt odtworzenia nawierzchni dróg – 3 egz.
17) informacj? dotycz?c? bezpiecze?stwa i ochrony zdrowia (BIOZ) – 2 egz.
17) specyfikacj? techniczn? wykonania i odbioru robót – 4 egz.
18) przedmiary robót z wydzieleniem robót kwalifikowanych i niekwalifikowanych – 3 egz.
19) kosztorys inwestorski – 3 egz. - z wydzieleniem robót kwalifikowanych i niekwalifikowanych
20) wersj? elektroniczn? kompletnej dokumentacji wraz z na p?ycie DVD lub CD (opis i rysunki w formacie PDF umo?liwiaj?cy w??czanie i wy??czanie warstw) – 3 egz.
Dokumentacja projektowa b?dzie s?u?y? jako opis przedmiotu zamówienia do przetargu prowadzonego w oparciu o ustaw? Prawo zamówie? publicznych na roboty budowlane oraz realizacji robót na jego podstawie. Dokumentacja projektowa powinna by? kompletna z punktu widzenia celu, któremu ma s?u?y?.
3. Zakres dokumentacji projektowej, o którym mowa powy?ej sporz?dzi? nale?y w szczególno?ci w oparciu o:
-
Ustaw? z dnia 07.07.1994r. Prawo budowlane ( Dz. U. z 2006r.nr 156,poz.1118 z pó?n. zm.),
-
Rozporz?dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegó?owego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2003r., nr 120, poz.1133 z pó?n. zm. Dz. U. z 2008r. nr 201 poz. 1239).
-
Rozporz?dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 wrze?nia 2004 r. w sprawie szczegó?owego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno- u?ytkowego (Dz. U. z 2004r., nr 202, poz.2072 z pó?n. zm. Dz. U. z 2005r. nr 75 poz. 664).
-
Rozporz?dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie okre?lenia metod i podstaw sporz?dzenia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych okre?lonych w programie funkcjonalno – u?ytkowym (Dz. U. z 2004r., nr 130, poz.1389).
-
Rozporz?dzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotycz?cej bezpiecze?stwa i ochrony zdrowia (Dz. U. z 2003r., nr 120, poz.1126 ),
-
Ustaw? z dnia 3 pa?dziernika 2008r. o udost?pnianiu informacji o ?rodowisku i jego ochronie, udziale spo?ecze?stwa w ochronie ?rodowiska oraz ocenach oddzia?ywania na ?rodowisko (Dz. U. z 2008r., nr 199, poz. 1227).
-
Ustaw? z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówie? publicznych - przedmiot zamówienia nale?y okre?la? zgodnie z zapisami art. 29 i 30 Ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówie? publicznych (Dz. U. z 2010r., nr 113, poz.759) tj.:
1. Przedmiot zamówienia opisuje si? w sposób jednoznaczny i wyczerpuj?cy, za pomoc? dostatecznie dok?adnych i zrozumia?ych okre?le?, uwzgl?dniaj?c wszystkie wymagania i okoliczno?ci mog?ce mie? wp?yw na sporz?dzenie oferty.
2. Przedmiotu zamówienia nie mo?na opisywa? w sposób, który móg?by utrudnia? uczciw? konkurencj?.
3. Przedmiotu zamówienia nie mo?na opisywa? przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, chyba ?e jest to uzasadnione specyfik? przedmiotu zamówienia i zamawiaj?cy nie mo?e opisa? przedmiotu zamówienia za pomoc? dostatecznie dok?adnych okre?le?, a wskazaniu takiemu towarzysz? wyrazy "lub równowa?ny". Dodaj?c w opisie przedmiotu zamówienia okre?lenie "równowa?ny" Projektant zobowi?zany jest zawrze? okre?lenia precyzuj?ce wymogi w kwestii równowa?no?ci.
4. Obowi?zki projektanta
Podczas wykonywania prac projektowych Wykonawca zobowi?zany jest do:
1. Wyst?powania w imieniu i na rzecz Zamawiaj?cego na podstawie upowa?nienia udzielonego przez osoby upowa?nione do reprezentowania Zamawiaj?cego;
2. Przygotowania wszelkich wyst?pie? dotycz?cych uzgodnie?, opinii, informacji równie? tych, które musi podpisa? Zamawiaj?cy oraz danych do umów przy??czeniowych;
3. Uzgadniania z Zamawiaj?cym tre?ci wszystkich wyst?pie? o uzyskanie uzgodnie?, decyzji, opinii, informacji, a tre?? wyst?pie? i uzgodnie? dotycz?cych wej?cia lub korzystania czasowego b?d? sta?ego z terenu prywatnego winna by? zatwierdzona przez Zamawiaj?cego.
4. Dokumentacja projektowa w swojej tre?ci nie mo?e okre?la? technologii robót, rodzajów materia?ów i innych warunków w sposób utrudniaj?cy uczciw? konkurencj? oraz ma by? przygotowana zgodnie z ustaw? Prawo zamówie? publicznych
5. ?cis?ej wspó?pracy z jednostkami wydaj?cymi techniczne warunki przy??czenia w sposób umo?liwiaj?cy uzyskanie najbardziej optymalnych rozwi?za?;
6. Uzgadniania na bie??co z Zamawiaj?cym dokumentacji w zakresie proponowanych rozwi?za? technicznych i zastosowanych wyrobów budowlanych;
7. Uzyskania akceptacji przez Zamawiaj?cego projektu budowlanego przed wyst?pieniem o jego zatwierdzenie i o pozwolenie na budow? do w?a?ciwego organu wydaj?cego decyzje w tym zakresie;
8. Uczestniczenia w spotkaniach i naradach technicznych organizowanych przez Zamawiaj?cego oraz przedstawiania Zamawiaj?cemu na ka?de wezwanie stanu zaawansowania prac projektowych.
9. Przekazania Zamawiaj?cemu orygina?ów uzgodnie?, opinii i innych dokumentów powsta?ych w toku projektowania.
10. Wykonawca zobowi?zany jest do prowadzenia nadzoru autorskiego nad ca?o?ci? realizacji inwestycji w zakresie obj?tym dokumentacj? projektow? w ramach wynagrodzenia za przedmiotowe zamówienie.
11. Wykonawca zobowi?zany jest do opracowania wszelkich innych dokumentacji oraz wykonanie niezb?dnych czynno?ci wymaganych do uzyskania decyzji o pozwoleniu na budow?
12. Wykonawca zobowi?zany jest do uzyskania ostatecznej decyzji o pozwoleniu na budow?.
13. Zamawiaj?cy zaleca aby ka?dy z Wykonawców dokona? wizji lokalnej w miejscu realizacji przedmiotu post?powania, celem sprawdzenia warunków zwi?zanych z wykonaniem prac b?d?cych przedmiotem przetargu, a tak?e uzyskania wszelkich dodatkowych informacji koniecznych do wyceny prac. Ryzyko rezygnacji z ogl?dzin i wizji lokalnej obci??a Wykonawc? sk?adaj?cego ofert?.
-
Wykonawca zobowi?zany jest do aktualizacji kosztorysu inwestorskiego w przypadku dezaktualizacji wska?ników w oparciu, o które sporz?dzono kosztorys.
-
Wykonawca udzieli r?kojmi za wady w dokumentacji projektowej, która wyga?nie wobec niego wraz z wyga?ni?ciem odpowiedzialno?ci ostatniego wykonawcy robót budowlanych z tytu?u r?kojmi za wady obiektów i robót wykonanych na podstawie przedmiotowych opracowa? projektowych.
6. TERMIN WYKONYWANIA ZAMÓWIENIA
Termin realizacji zamówienia (wymagany) do 29 sierpnia 2014r.
7. WARUNKÓW UDZIA?U W POSTEPOWANIU.
W post?powaniu o udzielenie przedmiotowego zamówienia mog? wzi?? udzia? Wykonawcy spe?niaj?cy nast?puj?ce warunki :
7.1. Posiadaj? uprawnienia do wykonywania okre?lonej dzia?alno?ci lub czynno?ci.
Do potwierdzenia:
-
Znajduj? si? w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalaj?cej na realizacj? zamówienia.
Do potwierdzenia:
-
Posiadaj? niezb?dn? wiedz? i do?wiadczenie.
Do potwierdzenia :
-
O?wiadczenie o spe?nieniu warunków udzia?u w post?powaniu.
-
Zamawiaj?cy uzna, i? w/w warunek jest spe?niony, je?eli Wykonawca wyka?e, ?e w okresie ostatnich trzech lat przed up?ywem terminu sk?adania ofert, a je?eli okres prowadzenia dzia?alno?ci jest krótszy – w tym okresie, wykona? co najmniej dwie us?ugi polegaj?ce na zaprojektowaniu sieci kanalizacyjnej wraz przepompowniami o warto?ci najmniej 50 000,00 z?otych brutto ka?dy.
7.4. Dysponuj? odpowiednim potencja?em technicznym i osobami zdolnymi do realizacji zamówienia.
Do potwierdzenia :
7.4.1. O?wiadczenie o spe?nieniu warunków udzia?u w post?powaniu.
7.4.2. Zamawiaj?cy uzna, i? w/w warunek jest spe?niony, je?eli Wykonawca, wyka?e, ?e dysponuje:
-
co najmniej jedn? osob? posiadaj?c? uprawnienia do projektowania w specjalno?ci instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urz?dze? cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodoci?gowych i kanalizacyjnych (lub równowa?nych) bez ogranicze? posiadaj?c? co najmniej 5-letnie do?wiadczenie w projektowaniu,
-
co najmniej jedna osob? posiadaj?c? uprawnienia do projektowania o specjalno?ci instalacyjnej w zakresie instalacji urz?dze? elektrycznych i elektroenergetycznych bez ogranicze?, posiadaj?c? co najmniej 5-letnie do?wiadczenie w projektowaniu.
d) co najmniej jedna osob? posiadaj?c? uprawnienia do projektowania bez ogranicze? w specjalno?ci drogowej, posiadaj?c? co najmniej 5-letnie do?wiadczenie w projektowaniu
7.4.3. Przedmiotowy wykaz osób powinien zawiera? informacj? na temat kwalifikacji zawodowych, do?wiadczenia i wykszta?cenia niezb?dnego do wykonania zamówienia
7.4.4. Wykonawca winien potwierdzi? (o?wiadczy?), ?e wykazane osoby posiadaj? wymagane przez Zamawiaj?cego uprawienia, je?eli ustawy nak?adaj? obowi?zek posiadania takich uprawnie?.
7.5.Wykonawcy, którzy ubiegaj? si? o udzielenie zamówienia nie mog? podlega? wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
Do potwierdzenia:
-
o?wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia z post?powania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie okoliczno?ci, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Wzór o?wiadczenia stanowi Za??cznik nr 3 do SIWZ.
-
aktualnego odpis z w?a?ciwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o dzia?alno?ci gospodarczej, je?eli odr?bne przepisy wymagaj? wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawionego nie wcze?niej ni? 6 miesi?cy przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
-
aktualne za?wiadczenie w?a?ciwego naczelnika urz?du skarbowego potwierdzaj?ce, ?e wykonawca nie zalega z op?acaniem podatków, lub za?wiadczenie, ?e uzyska? przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz?o?enie na raty zaleg?ych p?atno?ci lub wstrzymanie w ca?o?ci wykonania decyzji w?a?ciwego organu – wystawionego nie wcze?niej ni? 3 miesi?ce przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
-
aktualne za?wiadczenie w?a?ciwego oddzia?u Zak?adu Ubezpiecze? Spo?ecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Spo?ecznego potwierdzaj?ce, ?e wykonawca nie zalega z op?acaniem sk?adek na ubezpieczenia zdrowotne i spo?eczne, lub potwierdzenie, ?e uzyska? przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub roz?o?enie na raty zaleg?ych p?atno?ci lub wstrzymanie w ca?o?ci wykonania decyzji w?a?ciwego organu - wystawione nie wcze?niej ni? 3 miesi?ce przed up?ywem terminu sk?adania wniosków o dopuszczenie do udzia?u w post?powaniu o udzielenie zamówienia albo sk?adania ofert;
-
Wykonawca wraz z ofert? sk?ada list? podmiotów nale??cych do tej samej grupy kapita?owej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5, albo informacj? o tym, ?e nie nale?y do grupy kapita?owej- Wzór o?wiadczenia stanowi Za??cznik nr 5 do SIWZ
-
W przypadku wnoszenia oferty wspólnej przez dwa lub wi?cej podmioty gospodarcze (konsorcja/spó?ki cywilne) oferta musi spe?nia? wymagania okre?lone w art. 23 ustawy Prawo zamówie? publicznych, w tym:
-
oferta musi zawiera? wszystkie dokumenty, o?wiadczenia i informacje wymienione w pkt. 13.1 niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
-
w przypadku konsorcjum, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy wykonawcy ustanawiaj? pe?nomocnika do reprezentowania ich w post?powaniu o udzielenie zamówienia lub pe?nomocnictwo do reprezentowania w post?powaniu i zawarcia umowy. W zwi?zku z powy?szym niezb?dne jest przed?o?enie w ofercie dokumentu zawieraj?cego pe?nomocnictwo w celu ustalenia podmiotu uprawnionego do wyst?powania w imieniu wykonawców w sposób umo?liwiaj?cy ich identyfikacj?.
-
w stosunku do spó?ki cywilnej, zamawiaj?cy na zasadzie art. 25 ustawy, ??da przed?o?enia w ofercie umowy spó?ki cywilnej, jako dokumentu niezb?dnego do przeprowadzenia post?powania, wskazuj?cego na sposób reprezentowania spó?ki. Je?eli z?o?enie oferty i podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza zakres czynno?ci zwyk?ych spó?ki, a z tre?ci umowy spó?ki nie wynika stosowne umocowanie danego wspólnika lub wspólników, dla wa?no?ci oferty wymagane jest jej podpisanie przez wszystkich wspólników albo wspólnika umocowanego w drodze odr?bnej uchwa?y wspólników, stanowi?cej za??cznik do umowy spó?ki cywilnej b?d? te? przez pe?nomocnika.
-
w przypadku sk?adania ofert przez podmioty wyst?puj?ce wspólnie, warunki dotycz?ce do?wiadczenia oraz potencja?u ekonomicznego i technicznego podlegaj? sumowaniu.
-
Zamawiaj?cy oceni spe?nienie warunków wg kryteriów „spe?nia” lub „nie spe?nia”.
8.WYMAGANIA DOTYCZ?CE WADIUM - Zamawiaj?cy nie wymaga wniesienia wadium.
9. KRYTERIA OCENY OFERT
Cena (koszt) ca?ego zamówienia (z VAT) – 100%
10. MIEJSCE I TERMIN SK?ADANIA OFERT.
1. Ofert? nale?y z?o?y? w do dnia 10.05.2013r. do godziny 10:00 w Urz?dzie Gminy w Micha?owie, 28 -411 Micha?ów 115, Nr 1. (sekretariat).
2. Otwarcie ofert nast?pi w dniu 10.05.2013r. o godz. 10.30 w Urz?dzie Gminy w Micha?owie (Sala Obrad).
11. TERMIN ZWI?ZANIA OFERT OFERT?.
Sk?adaj?cy pozostaje zwi?zany z ofert? przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna si? z up?ywem terminu sk?adania ofert. Wykonawca, który z?o?y ofert? mo?e j? zmieni? lub wycofa? tylko przed up?ywem terminu sk?adania ofert. Oferta z?o?ona po terminie zostanie zwrócona oferentowi.
12. ZAMAWIAJ?CY NIE PRZEWIDUJE PODPISYWANIA UMOWY RAMOWEJ.
13. ZAMAWIAJ?CY NIE PRZEWIDUJE USTANOWIENIA DYNAMICZNEGO SYSTEMU ZAKUPÓW.
14. ZAMAWIAJ?CY NIE B?DZIE STOSOWA? AUKCJI ELEKTORNICZNEJ.
-
ZAMAWIAJ?CY PRZEWIDUJE WYKONANIE ROBÓT UZUPE?NIAJ?CYCH O KTÓRYCH MOWA W ART. 67 UST. 1 PKT. 6 - DO 20% ZAMÓWIENIA PODSTAWOWEGO.
-
Og?oszenie o zamówieniu zosta?o zamieszczone w Biuletynie Zamówie? Publicznych na portalu UZP 167876 – 2013 dnia 26.04.2013r.
Pliki do pobrania:
1- SIWZ 2 - Formularz oferty; 3 - O?wiadczenie Wykonawcy zgodne z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp; 4 - O?wiadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp; 5 – O?wiadczenie wykonawcy o przynale?no?ci do grupy kapita?owej; 6 - Wykaz osób; 7 - Projekt umowy;
8 - do?wiadczenie wykonawcy
9 - Koncepcja programowa dobudowy sieci kanalizacji w Micha?owie
ODPOWIEDZI NA PYTANIA:
- Zapytanie Nr1
- Mapa lokalizacji dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych
- Zapytanie Nr2
- Zapytanie Nr3
OG?OSZENIE O ZMIANIE OG?OSZENIA O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM
|